Verkeerde weg gekozen?
In de Volkskrant stond vandaag een groot artikel over de werkzaamheden op de A2. Ook Rijkswaterstaat geeft er de nodige informatie over. Sjaak leest dat dan direct met grote interesse. Infrastructuur was altijd al mijn hobby en ik heb er ook mijn specialisatie van gemaakt. Aan het eind van het artikel, waarin wordt uitgelegd dat er op 25 punten wordt gewerkt aan de verbetering, lees: verbreding van de A2, wordt gezegd dat er van alle kanten wordt geprobeerd om tijdens de verbouwing de verkeersstroom te temperen. Door thuiswerken te promoten, de trein spotgoedkoop te maken, P&R-punten aan te leggen en bussen in te zetten. Waarom tijdelijk? De praktijk leert dat elk aanbod zijn eigen vraag schept. En daarmee is over vijf jaar de A2 wéér te klein voor het aanbod. Door structureel de vraag aan te pakken kun je naar mijn mening nog enigszins de asfaltisering tegenhouden. Wat dat betreft wordt er wellicht nu de verkeerde weg gekozen.
Hetzelfde geldt misschien voor Sjaak. Had ik hier niet mijn werk van moeten maken, in plaats van de ICT? Ach, de vraagstukken zijn vergelijkbaar. Ook daar is het zaak het aanbod van software, consultants met de bijbehorende bla/bla en gebakken lucht te geleiden en naar normale proporties terug te dringen. Zodat je een niet al te dikke, maar functionerende en betaalbare infrastructuur hebt.
1 opmerking:
Uh...is dit een open sollicitatie? Je zult zeer welkom zijn.
Een reactie posten